Türkiye Cumhuriyeti

Ottava Büyükelçiliği

Bilgi Notları

Postayla Yapılabilecek Başvurular, 18.06.2013

Konsolosluk işlemleri hakkında her türlü sorunuz için 7 gün 24 saat ücretsiz hizmet veren Konsolosluk Çağrı Merkezi’nin 1 – 888 – 566 76 56 numaralı telefonunu arayarak bilgi alabilirsiniz. Sözkonusu çağrı merkezinde konsolosluk konularında uzmanlaşmış personelimiz görev yapmaktadır.

 

Ayrıca konsolosluk hizmetleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye ve başvuru formlarına konsolosluk.gov.tr internet adresinden ulaşabilirisiniz.

 

Büyükelçiliğimiz Konsolosluk Şubesine yapılacak başvurular için şahsi kabul saatleri 9:00 -13:00, telefonla başvuru saatleri 14:00-16:00 arasındadır.

 

I. Postayla Yapılabilecek Konsolosluk İşlemleri

a) Yeni doğan çocuğunuzun nüfus tescil işlemi.

b) Yeni doğan çocuğunuzun nüfus cüzdanı düzenleme işlemi (Nüfus tescil işlemi yapıldıktan sonra),

c) Nüfus cüzdanı yenileme işlemi.

d) Evlilik tescili işlemi.

e) Ölüm tescil (tereke) işlemi.

f) Türkiye’ye cenaze nakil işlemleri.

g) Türk vatandaşlığını koruma işlemi.

h) Onaylama şeklinde noterlik işlemi

i) Hizmet Belgesi işlemi.

j) İkametgâh Belgesi işlemi.

k) Yaşam Belgesi işlemi.

l) Adres beyanı işlemi.

m)  Özel öğrencilik işlemi.

 

 II. Postayla Yapılacak İşlemler Sırasında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

 a) Askerlik ertelemesi ile dövizle askerlik işlemleri prensip itibarıyla şahsen yapılması gerekmekle birlikte, zorunluluk arz etmesi halinde postayla da yapılabilmektedir.

b) Adres beyanı işlemleri mutlaka taahhütlü posta yani “registered mail” yolu ile yapılması gerekmektedir.

c) Ayrıca postada yaşanacak kayıpların önlenmesi bakımından diğer işlemlerin de taahhütlü posta ile yapılması tavsiye edilmektedir.

d) Yapılacak işlemlere ait güncel işlem harç tutarlarının ve posta bedellerinin Büyükelçiliğimizin ottava.be.mfa.gov.tr adlı web adresinden öğrenilerek gerekli tutarın “money order” olarak gönderilecek evraka eklenmesi ve harç ile posta bedellerinin tam ve eksiksiz gönderilmesi önem taşımaktadır.

e) İşlem Büyükelçiliğimiz Konsolosluk Şubesinde tamamlandıktan sonra işleme ait makbuz kesilerek evrakla birlikte teslim edilmektedir.

f) Dövizle askerlik işlemlerinde, ödenecek taksit tutarının bankaya yatırılmadan önce Büyükelçiliğimiz Konsolosluk Şubesinden öğrenilmesinde fayda görülmektedir.

g) Vatandaşlarımızın yeni doğan çocuklarının bildirimlerini, doğum tarihinden itibaren 60 gün,

h) Evlilik bildirimlerini, evlilik tarihinden itibaren 30 gün,

i) Ölüm bildirimlerini, vefat tarihinden itibaren 30 gün içinde yapmaları gerekmektedir.

j) Bu süreler içinde yaptırılmayan bildirimlerde geç bildirim harcı tahakkuk edilmektedir.

k) Bu durumda olan vatandaşlarımızın posta ile yapacakları başvuru belgelerine, geç bildirim harç tutarını eklemeleri gerekmektedir. Güncel geç bildirim harç tutarını öğrenmek için buraya tıklayınız.