Türkiye Cumhuriyeti

Ottava Büyükelçiliği

Bilgi Notları

Nüfus İşlemleri, 31.03.2016

 

Konsolosluk işlemleri hakkında her türlü sorunuz için 7 gün 24 saat ücretsiz hizmet veren Konsolosluk Çağrı Merkezi’nin 1 – 888 – 566 76 56 numaralı telefonunu arayarak bilgi alabilirsiniz. Sözkonusu çağrı merkezinde konsolosluk konularında uzmanlaşmış personelimiz görev yapmaktadır.

 

Ayrıca konsolosluk hizmetleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye ve başvuru formlarına konsolosluk.gov.trinternet adresinden ulaşabilirisiniz.

 

Diğer yandan, nüfus işlem harç tutarlarını öğrenmek için lütfen buraya tıklayınız.

 

Büyükelçiliğimiz Konsolosluk Şubesine yapılacak başvurular için şahsi kabul saatleri 9:00 -13:00, telefonla başvuru saatleri 14:00-16:00 arasındadır. Bazı konularda postayla da başvuru yapılabilmektedir.

 

I. Yeni Doğan Çocuğunuzun Nüfus Tescili İşlemleri İçin Gereken Belgeler

 

a)     Doğum tescil dilekçesi,

b)     Anne ve babanın nüfus cüzdanları,

c)      Evlilik (Aile) cüzdanınız,

d)     İngilizce ismi Birth Certificate olan doğum belgesi,

e)     Boş zarf

 

 

II. Yeni Doğan Çocuğunuzun Nüfus Tescili İşlemleri İçin Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

 

a)     Mahalli makamlardan doğum belgesi temin edilirken anne ve babanın isminin bulunduğu belgenin talep edilmesi önem arz etmektedir.

b)     Doğum işlemleri için anne veya babadan birinin başvurusu yeterlidir.

c)      Vatandaşlarımızın doğan çocuklarıyla ilgili bildirimlerini, doğum tarihinden itibaren 60 gün içerisinde yapmaları gerekmektedir.

d)     Alfabemizde bulunmayan w, q, x harflerini içeren isimler kabul edilmemektedir.

e)     Yabancılarla evli Türk vatandaşları, çocuklarına biri Türk, diğeri yabancı olmak üzere iki veya daha fazla isim koyabilirler.

f)       Çocuğunuz doğumla birlikte Kanada vatandaşlığını da kazandıysa, bu durumun nüfus kütüklerine tescil edilmesi için Çok Vatandaşlığa Ait Başvuru Formu’nun da doldurulması gerekmektedir.

g)     Doğum tescili hakkında daha detaylı bilgi temin etmek için konsolosluk.gov.tr internet adresini ziyaret ediniz.  

 

 

III. Nüfus Cüzdanı Yenileme Başvurusu İçin Gereken Belgeler

 

a)     Nüfus cüzdanı yenileme formu,

b)     Mevcut nüfus cüzdanınız,

c)      Nüfus cüzdanı bedeli,

d)     Posta ücreti,

e)     Son 6 ayda çekilmiş 2 adet vesikalık resim.

f)       Resmin 30 X 35 mm ölçülerinde olmasına dikkat edilmelidir.

g)     Ebeveynler 18 yaşından küçük çocukları için başvuruda bulunabilirler.

h)    Nüfus cüzdanı yenileme başvuru formunu ulaşmak ve daha detaylı bilgi temin etmek için lütfen konsolosluk.gov.trinternet adresini ziyaret ediniz.

 

 

IV. Evlilik Tescili Başvurusu İçin Gereken Belgeler

 

a)     Evlilik kayıt formu,

b)     Evlilik tescil dilekçesi,

c)      Evlilik belgesi (Aile cüzdanı),

d)     Çiftlerin nüfus cüzdanları,

e)     Boş zarf

 

 

V. Evlilik Tescili İşlemleri İçin Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

 

a)     Ayrıca evlilik cüzdanı (Aile Cüzdanı) talebiniz bulunuyorsa son altı ayda çekilmiş 6’şar adet vesikalık resim ve evlilik cüzdanı bedeli gerekmektedir.

b)     Kadın evlilik soyadıyla birlikte önceki soyadını da taşımak istiyorsa, önceki soyadını da taşıma isteğini içeren bir dilekçe ibraz etmesi gerekmektedir.

c)      Evlilik tescili işleminin evlilik tarihini takip eden 30 gün içinde yapılması zorunludur. Bu süre içinde yaptırılmayan bildirimlerde idari para cezası uygulanmaktadır.

d)     Evlilik kayıt belgelerine ulaşmak ve daha detaylı bilgi temin etmek için lütfen   konsolosluk.gov.trinternet adresini ziyaret ediniz.

 

 

VI. Ölüm Tescil İşlemleri Başvurusu İçin Gereken Belgeler

 

a)     Vefat edenin yakını tarafından doldurulacak ölüm tescil dilekçesi,

b)     Vefat edenin yakınının nüfus cüzdanı ve pasaportu,

c)      İngilizce ismi “death certificate” olan ölüm belgesi,

d)     Vefat edenin nüfus cüzdanı ve pasaportu.

 

 

VII. Ölüm Tescili İşlemleri İçin Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

 

a)     Ölüm tescili işleminin ölüm tarihini takip eden 30 gün içinde yapılması gerekmektedir.

b)    Ölüm tescili dilekçesine ulaşmak ve daha detaylı bilgi temin etmek için lütfen   konsolosluk.gov.tr internet adresini ziyaret ediniz.

 

 

VIII.       Türkiye’ye Cenaze Nakil İşlemleri İçin Gereken Belgeler

 

a)     Cenazenin bulunduğu hastaneden temin edilecek “Ölüm Beyanı Belgesi” (Decleration of Death – DEC100),

b)     Savcılık tarafından temin edilecek “Cenazenin Eyalet Dışına Çıkış İzin Belgesi”,

c)      İlgili eyaletin Sağlık Hizmetleri makamlarından temin edilecek “Ölüm Kaydı” (Death Certificate ya da Act of Death),

d)     İlgili eyaletin Sağlık Hizmetleri makamlarından temin edilecek “Ölüm Belgesi” (Return of Death SP-3),    

e)     Lisanslı cenaze hazırlama firmasından temin edilecek “Tahnit Belgesi” (Letter of Embalming),

f)       Lisanslı cenaze hazırlama firmasından temin edilecek “Cenazenin Uluslararası Hava Taşımacılık Kurallarına Uygun Olarak Hazırlandığına İlişkin Belge” (Certification of Embalming of the Corp According to Rules and Law of  International Transportation),

g)     Müteveffanın pasaportu (gerekli işlem yapıldıktan sonra iptal edilerek iade edilmektedir),

h)    Müteveffanın nüfus cüzdanı (ilgili nüfus müdürlüğüne gönderilmektedir),

i)       Müteveffanın yakını tarafından ibraz edilecek dilekçe,

j)       Cenazenin Türkiye’ye nakil edileceği “Uçuş Programı” (Flight Itenary).

 

 

IX. Türkiye’ye Cenaze Nakil İşlemleri Sırasında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

 

a)     Yukarıda kayıtlı belgelerin asılları Büyükelçiliğimize mesai saatleri içinde veya dışında, şahsen veya acele posta yoluyla ulaştırılması halinde gerekli işlemler ivedilikle sonuçlandırılmaktadır.

b)     Büyükelçiliğimize gerekli evrakların sunulmasından sonra, tüm evrakların Türkçe tercümeleri, mühür ve imza tasdik işlemi yapılarak evrak dosyası haline getirildikten sonra cenaze yakınına teslim edilmektedir.

c)      Ayrıca, Büyükelçiliğimizce aşağıda kayıtlı belgeler hazırlanarak cenaze nakil evrak dosyasına eklenmektedir:

· İlgili gümrük müdürlüğüne ibraz edilecek “Cenaze İçin Geçiş İzin Belgesi”,

· İlgili hava taşımacılık makamlarına ibraz edilecek “Uluslararası Cenaze Geçiş İzin Belgesi” (Laissez-Passez For Corpse), 

· Müteveffanın Nüfus Kayıt Örneği,

d)     Gerekli belgelerin Büyükelçiliğimiz Konsolosluk Şubesine ibraz edilmesi halinde, Konsolosluk Şubemizde yapılan işlem 2 – 3 saat içinde tamamlanmaktadır.  

e)     Bununla birlikte, Büyükelçiliğimiz Konsolosluk Şubesinde yapılan bu işlemin haricinde, cenaze nakil işlemlerinin ve belgelerinin tümüyle hazır hale getirilmesi en iyi ihtimalde bile 4 gün sürdüğü gözlenmiştir. 

f)       Bu yaklaşım, Kanada makamları ile cenaze firmalarının cenaze konusundaki ülkemiz örf ve adetleri hakkında bilgi sahibi olmamalarından kaynaklanmaktadır.

g)     Büyükelçiliğimizce yapılan bahsekonu işlemler bedelsizdir.  

 

 

X. Önemli Uyarı

· Vatandaşlarımızın, cenaze nakil işlemleri için gereken belgelerin temini, naşın hazırlanması, uçuş programının yapılması (uçak bileti temini), kara taşımacılığın yapılması gibi işlemler için cenaze firmalarından hizmet aldıkları görülmektedir.

· Bununla birlikte vatandaşlarımızdan; cenaze firmalarının, bu hizmetlere karşılık olarak oldukça yüksek tutarlar talep ettikleri yönünde şikâyetler alınmaktadır.

· Naşın uluslararası hava taşımacılığına hazır hale getirilmesi, tahnit işlemi gibi bazı işlemlerin bahsekonu lisanslı firmalar tarafından yapılması zorunlu olmakla birlikte; evrakların tamamlanması ve takibi, cenazenin kara taşımacılığının organize edilmesi, uçak biletinin temin edilmesi gibi kimi işlemlerin bizzat cenaze yakını tarafından yapılması olanaklıdır.

· Vatandaşlarımızın özellikle naşın uçak biletini kolaylıkla ve ekonomik olarak Türk Hava Yolları (THY)’nın Toronto Kargo Ofisinden temin etmeleri mümkündür. Cenaze firmalarının uçak biletleri için kimi zaman % 30’a kadar fazla fiyat talep ettikleri görülmüştür.

· THY’nin Toronto Kargo Ofisi’nin irtibat bilgileri aşağıda sunulmuştur.

            Adres: Pearson Int'l Airport, Terminal 1 EB2037 Mississauga, ON, Canada

            Telefon:  +1 905 694 84 64

            Faks         :  + 1 905 694 96 95

            E-posta: yyzcargo@thy.com

            Çalışma saatleri: Pazartesi – Cuma 09:00-17:30

· Yukarıdaki bilgilerin ışığında bazı işlemlerin, bizzat cenaze yakınları tarafından yapılması, vatandaşlarımızın zarar ve kayıpların önlenmesi bakımından Büyükelçiliğimizce tavsiye edilmektedir. 

· Bununla birlikte, cenaze nakil işlemlerini kendileri yapan cenaze sahiplerinin işlemler sırasında karşılaşabilecekleri gecikme ile doğabilecek zarar ve kayıplardan dolayı Büyükelçilik sorumluluk kabul etmez.